2014. január 30. 09:47 - franyokriszta

Jövőre, Veled, Itt!

eleje.jpgLehet egy hétvégén keresztül házasságtörést elkövetni? 25 éven át minden évben? Lelkiismeret-furdalás nélkül? Úgy, hogy közben szereted a párod? És úgy, hogy szereted a szeretődet is? Meddig folytatható ez? És ki-mi a helyes megoldás? Ezeket és ezekhez hasonló kérdéseket boncolgat a Jövőre, veled, itt! rengeteg humorral, súlyos, mély pillanatokkal és pazar szereposztással.

A családos Doris és George üzleti, illetve lelki gyakorlati útján gabalyodik egymásba egy hotelszobában. Abban mindketten egyetértenek, hogy házastársukat nem szabad elhagyniuk, de nem is kell tudniuk arról, ami a hotelszobában megesett, na meg abban is, hogy a liezonnak itt nem lehet vége. terhes.JPGInnentől kezdve cirka öt éves lépésekben követünk végig az elsővel együtt hat hétvégét. A szoba és maguk a résztvevők mindig ugyanazok, ám mégis folyton változnak az évek során. A már 18 éves korától anya, folyton babázó Doris visszaül az iskolapadba, leérettségizik, átmeneti hippiségét követően menő vállalkozást indító üzletasszonnyá válik, míg a neurotikus, „hites könyvelő” George nyugtató és alkoholmámorban tomboló, fiát gyászoló apává zuhanva, pszichoanalízisért rajongó bárzongoristaként áll fel a padlóról. Bár csak évi három nap jut a másiknak életükből, mégis együtt szülnek, együtt gyászolnak, inspirálják és őrjítik meg egymást. Míg az első felvonást a falrengető nevetés és nevettetés jellemzi, a második felvonás első jelentében megborul az idill:michael.JPG a jointról jointra gyújtó viráglány Doris és a gyászba beleőrülő George olyan messze kerül jellemileg egymástól, hogy az elszorult torkú közönség csak azért nem szorongatja kifehéredett bütykökkel a karfát, mert a Raktárszínház székeiről hiányzik ez az alkalmatosság. De Doris és George még innen is visszatalál a másikhoz, ám az édeskés keserűség, ami itt az öregedés velejárója, innentől végig belengi az előadást. Persze humorért továbbra sem kell átugrani a szomszédba. Pláne, hogy végül egy félresikerült lánykérés után sem kell amiatt aggódnunk, hogy jövőre, ugyanott, Doris és George összemelegszik-e még. Hiszen mindenki szerelmes kalandra vár!

doris.JPGA kissé tenyeres-talpas fiatalasszonyból konszolidált nővé érő Doris életpályáját Janza Kata tökéletes alakításán keresztül nézhetjük végig. A kezdeti izgága, nagyszájú, enyhén modortalan, de hatalmas szívű nő alapvetően elégedett az életével, de a könyvklubi tagság és az érettségi meghozza a kedvét a magasabbra töréshez. doris2.JPGMég visszataszító hippi korszaka mögül is felsejlik az igazi Doris, aki bármikor támaszává tud válni az elesettnek (tehát George-nak). Kata tökéletesen poentíroz, humorszintje talán az első felvonás harmadik jelenetében, terhes Dorisként éri el tetőpontját, de mégis a legemlékezetesebb, legmélyebb jelenete a második felvonás közepén található, melyben a negyvenöt éves nő kezd leszámolni fiatalos ábrándjaival, de még nem tudja elfogadni érettsége szépségeit, így határozottsága mellé nem kis mennyiségű cinizmus vegyül. Elnéznénk még jó pár jeleneten át.

george.JPGHa Janza Kata Doris, akkor George nem lehet más, mint Szabó P. Szilveszter (na jó, meg Bereczki Zoltán, bő hét éven át). Ide-oda kapkodó, könnyen kizökkenthető, cinikus és földhöz ragadt könyvelője a saját árnyékától is képes megijedni, fő elfoglaltsága a bolhából elefántot csinálás. george2.JPGMégis képes folyton szidott, „rémes humorú” feleségével, Helennel új életet kezdeni, bár ebben a pszichoanalízisnek is nagy szerepe lehetett. Akárcsak Doris neki, ő is végig támasza a nőnek, legyen szó tanulásról, szülésről, vagy akár egy elkóborolt férj szemének felnyitásáról. Szerethető kis ijedt karaktere a második felvonás első jelenetében tűnik csak el, de akkor nyomtalanul: helyét átveszi egy dühtől szétfeszülő, agresszív idegroncs. De Doris karjaiban képes arra, amire a felesége mellett képtelen volt: megsiratni a fiát.

takarítónő.JPGBár a történet alapvetően kétszereplős, mégis van egy harmadik karakter, aki összefűzi a jeleneteket. Felföldi Anikó a házsártos takarítónő szerepében messze nem csak azért tűnik fel két öt éves periódus között, hogy a főszereplőknek legyen idejük átöltözni – plusz pikantériát kölcsönöz a darabnak a közönséggel való kokettálásával, az élet szerelmi oldaláról való adomáival, na meg a kerekes takarítószettjével. És még a tapsrend alatt sem átallja elcsábítani a zongoristát! :)

 

tánc.jpgSzót kell még ejtenünk a tíz fős tánc- és énekkarról (Ábrahám Gabriella, Laboda Zsanett, Moravszki Enikő, Radics Bernadett, Szabó Dóra, Acél Gergő, Karányi Péter, Karsai J. András, Németh Ádám, Sárkány Zsolt), akik öt-öt Doris és George alteregóként emlékeztetnek minket arra, honnan hová jutnak hőseink. Ők hol segítik, hol elítélik „fő-énjüket”, hol pedig jelenlétükkel segítik meg a jelenetet, miközben a szűk helyen látványosan táncolás művészetét tárják a nagyérdemű elé.

vége.JPGBár a Jövőre, veled, itt! lassan tíz éve van repertoáron, mégis szinte a lehetetlennel egyenlő jegyet kapni rá. Pedig majd’ mindannyiunknak szüksége lenne egy-két könnyes, szívfacsaró jelenettel megfűszerezett, három órányi önfeledt kacagásra, miközben görbe tükörből nézhetjük vissza azt az izét, amit szerelemnek meg a teljes hozzátartozó sleppnek neveznek. De majd talán jövőre! Veled, itt!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://esszineszbenne.blog.hu/api/trackback/id/tr725789604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása